מדברי ההקדמה לספר של אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה

הובלת מטענים במשאיות היא מרכיב מרכזי וחיוני בכל משק מודרני, שבלעדיו לא תיתכן תנועת סחורות והמשק ייעצר כליל. עם זאת, למשאית עמוסה במטען כבד יש פוטנציאל הרס רב. כדי לשמור על בטיחות של כלל משתמשי הדרך, תושבי ישראל ונהגי המשאיות עצמם, נדרשים כל בעלי התפקידים בענף – בעלים, נהגים, קציני בטיחות ושאר המעורבים בפעילות – לגלות מקצועיות, מחויבות ואחריות אישית.

לצערנו, אנו עדים לא אחת למקרים שבהם אבטחת המטען נעשית בצורה לא בטיחותית, אשר גורמת לשחרורו, נפילתו, ופיזורו על הכביש, לאיבוד שליטה ברכב ואף להתהפכות הרכב, דבר שעלול לגרום נזק כבד לרכוש ולגוף. התקן משמש כבסיס מקצועי להכשרת הנהג, לטיפול נכון במטען ולאכיפה של הגופים המשלחים, חברות ההובלה, קציני בטיחות ועוד.


בנוסף, אנו מקדמים תכניות חדשות להכשרת נהגים ופועלים לשיפור תדמיתם ומעמדם של הנוהגים ברכב כבד, תוך הדגשת חשיבותם הלאומית למשק, במטרה למשוך כוח אדם איכותי למקצוע. מטרותיו של ספר הדרך שלפניכם הן הצגת הדרישות בתחום אבטחת המטענים בהתאם לתקן ישראלי 6395 ; ריכוז מידע טכני הנוגע למטען ולדרכי הריתום שלו; הדגשת הסיכונים הנובעים מהובלת המטען והצגת הצעדים שיש לנקוט כדי להמנע מהם.

ספר הדרך מיועד לנהגים מקצועיים, קציני בטיחות, משרדי הובלה, אנשי האכיפה וההדרכה וכל מי שקשורים לענף הובלת מטענים. נאחל לכולנו הקפדה על הכללים ונסיעה זהירה ובטוחה!

אבנר פלור,סמנכ"ל בכיר תנועה


חשוב לציין – במקרה של ספק לגבי הנאמר בחוברת זו תקן ת''י 6395 הוא הקובע.

להורדת ספר הדרך הקליקו כאן
ספר דרך לאבטחת מטענים ברכב מסחרי - שיטות ודרישות image